خرید ضایعات چوب از تخصص‌های ما در نواچوب است. ضایعات چوب و خورده چوب قسمتی از پروسه ساخت وسایل چوبی در کارگاه‌های نجاری می‌باشد. در این کارگاه‌ها در مرور زمان، در زمان کار بعد از اتمام پروژه مقدار قابل توجهی ضایعات چوب نجاری شامل تخته، پوشال، چوب، خاک اره و … باقی خواهد ماند. با توجه به اهمیت جلوگیری از کاهش سطح درختان و جنگل‌ها، این چوب ضایعات و پرتی‌های چوبی نقش مهمی در زمینه حفظ منابع طبیعی دارند. همچنین به صورت وسیع در تولید محصولات چوبی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بنابراین سرمایه‌گذاری روی خرده چوب و خرید چوب ضایعات به میزان زیادی افزایش یافته است و امری پرسود و پر بازده می‌باشد. در حالت طبیعی از کارخانجات چوب‌بری چیزی در حدود 35 درصد پرتی چوب ضایعات حاصل می‌گردد. در گذشته این خرده چوب نجاری سوزانده می‌شدند اما در حال حاضر بطور گسترده‌ای برای تولید انواع لوازم چوبی کاربرد دارند. از این رو خریدار ضایعات چوب نئوپان، ام دی اف و ... از این پرتی‌ها استفاده فراوانی می‌کنند. ما در شرکت نواچوب، خریدار چوب ضایعاتی با بهترین قیمت چوب خرد شده هستیم.

اشکال مختلف ضایعات چوب

زباله‌های صنعتی و پرتی‌های چوب شامل موارد زیر می‌باشند:

خرید ضایعات چوب

پوشال

پوشال از نمونه‌ای از چوب ضایعاتی نازکی می‌باشد که در اثر برش سطحی چوبها حاصل می‌گردد. خریدار ضایعات چوبی منزل می‌تواند آن را بازیافت و مجددا استفاده نماید.

 

خریدار ضایعات چوب غرب تهران

تراشه

تراشه توسط دستگاه برش و تحت شعاع معینی برش داده می‌شوند. تراشه‌های دارای شعاع متغیری بین 2 تا 4 میلی‌متر می‌باشند. مرکز خرید ضایعات چوب با خرید تراشه می‌تواند آن را در کاربردهای فراوانی استفاده کند.

قیمت ضایعات چوب ام دی اف

چیپس

چیپس یکی از انواع پرتی‌های چوبی می‌باشد که توسط دستگاه چوب خرد کن و بازیافت چوب حاصل می‌شود. خریدار خاک اره و چوب ضایعات عمدتا در صنایع از آن‌ها استفاده می‌کند.

خریدار ضایعات چوب نئوپان

موارد کاربرد چوب ضایعات و خریدار چوب ضایعاتی

می‌توان گفت تقریبا تمام چوبهای ضایعاتی قابل بازیافت هستند. برای نمونه خرده چوب آسیب دیده و تغییر شکل داده، می‌توانند به عنوان کف‌پوش مورد استفاده قرار گیرند. همچنین چوب ضایعاتی می‌توانند خرد شده و به محصولات جدیدی نظیر موارد زیر تبدیل شوند:

  • نئوپان
  • تخته‌های فشرده
  • تخته‌های چندلا
  • کامپوزیت پلاست
  • تخته فشرده (تخته خورده)
خریدار ضایعات چوبی منزل تهران

تولید تخته فشرده

تخته خرده یا تخته فشرده یکی از کاربردهای ضایعات چوب می‌باشد. این تخته از روی هم فشرده شدن خرده چوب ساخته می‌شود. فعالیت در زمینه تولید این محصول چوبی، صنعتی سازگار با محیط زیست می‌باشد.

برای تولید تخته فشرده از خرید چوب ضایعات ابتدا خرید ضایعات چوب درخت و یا پرتی‌های چوب حاصل از بهره‌برداری چوب درختان جمع‌ آوری شده و به خرده‌های چوبی تبدیل می‌شوند. سپس خرده چوب‌ها رطوبت‌گیری و همگن می‌شوند. در این مرحله خورده‌ چوب‌ها، چسب زده شده و توسط پرس‌های حرارتی به یکدیگر فشرده می‌شوند و برای موارد گوناگون مورداستفاده قرار می‌گیرند.

ضایعات چوب

تهیه مصالح پر کننده از چوب ضایعاتی

بازیافت چوب‌های رنگ شده اندکی دشوار است. زیرا این ضایعات به دلیل وجود سرب نمی‌توانند برای تولید نئوپان یا چوب‌های MDF بکار برده شوند. اغلب این ضایعات به قطعات کوچکی تبدیل شده و به عنوان مصالح پر کننده در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. خرید ضایعات چوبی با بهترین قیمت را می‌توانید به ما در شرکت نواچوب بفروش برسانید.

قیمت ضایعات چوب

تهیه مالچ از چوب ضایعات

یکی از پرکاربردترین اشکال چوب ضایعات، مالچ است. مالچ معمولا در باغچه‌ها جهت محافظت در مقابل فرسایش گیاهان و یخبندان کاربرد دارد. یکی از کاربردهای مهم مالچ، تامین مواد مغذی مورد نیاز خاک است. همچنین مالچ بوسیله پوشاندن سطح باغچه سبب جلوگیری از ایجاد گل و لای خواهد شد.

کامپوزیت چوب با فروش خرده چوب

کامپوزیت چوب با فروش خرده چوب

کامپوزیت که ترکیب پلاستیک و چوب است، معمولا از فروش خرده چوب بازیافتی و الیاف نازک چوب تولید می‌شود. از مزایای کامپوزیت می‌توان به امکان بکارگیری ضایعات پلاستیک در آن اشاره نمود. کامپوزیت‌های تهیه شده توسط خرید و فروش ضایعات چوب با محیط زیست سازگارند.

مرکز خرید ضایعات چوب

بستر حیوانات

برخی مواقع از خرید چوب ضایعات و تراشه چوب در تهیه بستر حیواناتی نظیر گربه استفاده می‌شود.

روش بازیافت ضایعات چوبی چیست؟

بازیافت چوب برای خریدار چوب ضایعاتی چند مرحله ساده دارد. در مرحله اول باید اقدام به جمع آوری و خرید خرده چوب از و مراکز تولید مبلمان و ... نمود. سپس ناخالصی‌هایی همانند دیگر ضایعات را از آن جدا کرد. برای نمونه ضایعات پلاستیک و یا فلز زیادی در بین تراشه‌های چوب وجود دارند که باید قبل از اقدام به بازیافت جداشوند. در برخی مواقع این مرحله بعد از قرارگیری چوب‌ها در آب انجام می‌گیرد.

سپس چوب ضایعات در دستگاه خردکننده ریخته و خرد می‌شود و به قطعاتی کوچک تبدیل می‌گردد. حال این تکه‌های کوچک چوب امکان فروش خرده چوب و استفاده در صنایع مختلف را دارند. شما می‌توانید با بهترین قیمت، فروش خرده چوب بازیافت شده را انجام دهید.

مزایای بازیافت چوب ضایعاتی

بازیافت چوب دارای مزایای زیست محیطی و اقتصادی فراوانی است که شامل موارد زیر است:

حفاظت از منابع

قطع درختان بسیاری برای تولید چوب انجام می‌گیرد. از این رو می‌توان با استفاده و خرید چوب ضایعات به جای قطع درختان در حفاظت از منابع طبیعی نقش مهمی ایفا نمود.

کاهش چوب ضایعات موجود در محل دفن زباله

چوب ضایعات موجود در محل دفن زباله، در آلودگی زیست محیطی تاثیر مستقیمی دارند. از این رو هر اندازه امکان بازیافت ضایعات بیشتری را داشته باشیم، می‌توانیم مقدار بیشتری از ضایعات موجود در محل دفن زباله را کاهش دهیم و در کاهش آلودگی زیست محیطی سهیم باشیم.

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای

چوب ضایعات دارای مقدار قابل توجهی کربن است و قابلیت تجزیه زیادی دارند. از این رو با تجزیه خرده چوب، متان به عنوان گاز گلخانه‌ای قوی، تولید می‌شود. بازیافت ضایعات چوب باعث جلوگیری از انتشار این گاز و اثرات مخرب آن بر تغییرات آب و هوایی می‌گردد.

اشتغال زایی

افزایش مراکز بازیافت چوب ضایعاتی و مرکز خرید ضایعات چوب باعث اشتغال زایی افرادی بیشتری می‌شود.

قیمت ضایعات چوب به روز به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت چوب ضایعات و قیمت چوب خرد شده به عوامل مختلفی شامل موارد زیر بستگی دارد:

خریدار ضایعات چوب ام دی اف

کیفیت چوب ضایعاتی از عوامل موثر بر قیمت ضایعات چوب ام دی اف

کیفیت چوب در تعیین قیمت چوب خرد شده نقش مهمی دارد. به عنوان نمونه، اگر چوب ضایعات شما تمیز بوده و یا با ترکیباتی نظیر فلز و پلاستیک مخلوط نشده باشد، دارای ارزش و قیمت چوب ضایعات بیشتری است.

 

قیمت ضایعات چوب درخت

اندازه چوب عامل مهم در قیمت چوب ضایعات

یکی دیگر از عوامل مهم بر قیمت چوب ضایعات، اندازه و شکل چوب است. درصورت بزرگتر بودن قطعات چوب، مرحله‌ی دیگری برای تبدیل چوب ضایعاتی به قطعات کوچکتر نیز به فرایند بازیافت افزوده می‌شود. بدین ترتیب قیمت چوب کیلویی ضایعات کمتر خواهد بود.

 

فروش ضایعات چوب

تاثیر میزان عرضه و تقاضا در قیمت ضایعات چوب درخت

هر چه تقاضا برای خرید و فروش بیشتر باشد، امکان فروش با بیشترین قیمت ممکن می‌شود. در مقابل، اگر خریدار خاک اره و ضایعات چوب کمتر باشد، قیمت آن کمتر می‌شود.

خرید ضایعات چوب نجاری

آگاهی زیست محیطی موثر بر قیمت چوب خرده شده

در طی سال‌های گذشته، اغلب مردم نسبت به مسائل زیست محیطی آگاهی بدست آورده‌اند و می‌دانند با بازیافت چوب ضایعات، می‌توان نقش مهمی در محافظت از محیط زیست داشت. از همین رو امروزه تقاضا برای بازیافت چوب زیاد شده و این مسئله تاثیری زیادی در قیمت چوب ضایعات دارد.

اطلاع از عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت ضایعات چوب موجب می‌شود، افراد خریدار چوب ضایعاتی تصمیمات بهتری درباره قیمت‌گذاری و استفاده از خورده چوب بگیرند.

خریدار خاک اره و ضایعات چوب

نواچوب بهترین مرکز خرید ضایعات چوب

شما می‌توانید با بهترین قیمت چوب کیلویی ضایعات، خرده چوب ضایعاتی‌تان را در مراکز خرید بفروش برسانید تا بعد از بازیافت در طی چرخه تولید برگردانده شده و در ساخت محصولات جدید استفاده شوند. یکی از معایب فروش خرده چوب آن است که احتمال دارد بسیاری از مراکز بازیافت، خریدار ضایعات چوبی منزل شما نباشند. یا ممکن است قیمت چوب کیلویی ضایعات کمی برای شما درنظر بگیرند. از سوی دیگر حمل و نقل این چوب ضایعاتی تا مراکز بازیافت می‌تواند هزینه‌بر و دشوار باشد.

از این‌رو استفاده از سایت‌های آنلاین خرید چوب ضایعات یکی از راهکارهای یافتن خریدار ضایعات چوب ام دی اف، نئوپان و ... است. ما در شرکت نواچوب، خریدار چوب ضایعاتی شما با بهترین قیمت ضایعات چوب به روز هستیم. ما با خرید ضایعات چوب نجاری از شما و همچنین ضایعات پالت چوبی، محصولات چوبی جدید و کاربردی را برای استفاده در صنایع مختلف تولید می‌کنیم.

منظور از ضایعات چوب دیوار چیست؟

ضایعات چوب دیوار از تخریب دیوارها بوجود می‌آید. معمولا در طی پروسه ساخت و ساز، تخریب و یا بازسازی میزان قابل توجهی از این ضایعات تولید می‌شود.

قیمت چوب ضایعات باغی چقدر است؟

چوب ضایعات باغی دارای کاربرد فراوانی در صنعت ساختمان و مصالح ساختمانی است. از این رو کیفیت ساخت این ضایعات برای سازندگان ساختمان خیلی مهم می‌باشد و خرید و فروش ضایعات چوبی باغی و قیمت چوب ضایعات باغی مناسب جهت استفاده در صنعت ساختمان سازی دارای اهمیت بالایی است. قیمت چوب ضایعات باغی بسته به نوع چوب و کیفیت آن متفاوت است.