وبلاگ شرکت تولیدی صنعتی نواچوب

استاندارد پالت پلاستیکی برای صادرات چیست؟

استاندارد پالت پلاستیکی برای صادرات

برای صادرات محصول و حمل و نقل آنها رعایت استاندارد پالت پلاستیکی و ابعاد پالت استاندارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. چراکه محصول باید از گمرک رد شده و استانداردهای بین المللی را باید داشته باشد. در گمرکات کشورهای مختلف این حساسیت برای محصولاتی مانند مواد غذایی، دارویی و بهداشتی با توجه به اهمیت آنها بیشتر می‌شود. ابعاد پالت استاندارد اروپایی و استاندارد پالت پلاستیکی در کشورهای گوناگون با هم تفاوت دارد.

برای صادرات محصولات به خارج از کشور روش‌های مختلفی برای بسته بندی وجود دارد. یکی از روش‌های مناسب برای بسته بندی کالاها، استفاده از پالت پلاستیکی است. این پالت‌ها باید حتما از استانداردهای خاصی برای حمل و نقل محصولاتی مانند محموله‌های غذایی، دارویی، بهداشتی و صنعتی استفاده کنند. در ادامه این مطلب از وب سایت شرکت نواچوب به استانداردهای لازم برای تولید این نوع از پالت‌ها و ابعاد استاندارد پالت پرداخته‌ایم.

استاندارد پالت پلاستیکی چیست

استاندارد پالت پلاستیکی صادراتی

براساس مقررات استفاده از پالت چوبی در بعضی از محصولات برای برخی کشورها جهت صادرات محدود شده است. با افزایش تجارت خارجی معین شده است که پالت‌های صادراتی یا تحت بخور و یا عملیات حرارتی قرار گیرند تا از آفات پاک شوند و حشرات مضر آن‌ها با گردش پالت از نوع چوب به کشورهای دیگر نرسد.

از این‌رو قوانین سخت‌گیرانه‌ای در این باره وجود دارد. در این زمینه نیز شرکت‌های صادرکننده وظیفه دارند از پالت‌های چوبی استاندارد معین شده استفاده کنند. در عین حال وجود علائم پیگیری روی آن‌ها باعث می‌شود در صورت نیاز شماره پیگیری بوسیله تامین کننده در فاکتور قید گردد.

پالت پلاستیکی دارای استاندارد و بهداشت بسیار بیشتری نسبت به دیگر پالت‌هاست. محصولات ساخته شده با پلاستیک در اروپا و در طیف وسیعی از بخش‌ها استفاده می‌شوند. این نوع پالت‌ها به دلیل استفاده طولانی مدت و مقاومت بالا در قیاس با دیگر انواع تقاضای بیشتری دارند. از این رو توجه به استاندارد پالت پلاستیکی باتوجه به کاربرد فراوان آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

استاندارد پالت پلاستیکی کنوانسیون IPPC

استاندارد پالت پلاستیکی کنوانسیون IPPC

IPPC استاندارد ISPM-15 را که به استاندارد پالت پلاستیکی صادراتی معروف است را تدوین نموده است. IPPC کنوانسیون بین المللی است که از سال 1951 از محصولات گیاهی محافظت می‌نماید. سازمان غذا و دارو نیز موظف است تا برحسن اجرای آن کنترل‌های لازم را انجام دهد. از اصلی‌ترین اهداف این معاهده می‌توان به جلوگیری از آسیب دیدگی مزارع سایر کشورها به واسطه از بین رفتن آفات و بیماری‌ها است.

استاندارد ISPM-15 پالت پلاستیکی

استاندارد ISPM-15

به جز محموله‌های ارسالی به ایالات متحده کانادا، تمامی محموله‌ها الزاما باید ویژگی‌های مد نظر استاندارد ISPM-15 را داشته باشند. این استانداردها بیشتر شامل حال انواع پالت چوبی می‌شوند. این استاندارد با هدف جلوگیری از رشد کپک، آفات و میکروب‌هاست و به همین دلیل پالت‌های از جنس پلاستیکی به دلیل ماهیت خود از آن مستثنی می‌باشند. چراکه این نوع پالت، انتقال دهنده میکروب‌ها و بیماری‌ها نیست.

در این استاندارد پالت، پالت‌های چوبی در دمای 56 درجه به مدت 30 دقیقه حرارت می‌بینند تا تمامی آفات موجود در آنها از بین رود. لازم به ذکر است که خیلی از تولیدکنندگان پالت، برای ضد عفونی آنها از بخار نیز استفاده می‌نمایند. بدین صورت که پالت را تحت بخار قرار می‌دهند. تا آفات آنها از بین رود.

ابعاد استاندارد پالت پلاستیکی

ابعاد استاندارد پالت پلاستیکی

آمریکا و کشورهای اروپایی در طی زمان روی پالت‌ها، کیفیت، اندازه، میزان رطوبت، نوع مواد اولیه و ... استانداردسازی نموده‌اند. استاندارد پالت پلاستیکی در آمریکا، آسیا، مکزیک و کانادا با استانداردهای اروپایی متفاوت است.

در واقع یکی از تفاوت‌های بزرگ استاندارد پالت پلاستیکی اروپایی با آمریکایی در ابعاد پالت استاندارد اروپایی است. ابعاد پالت استاندارد اروپایی 80×120 سانتی‌‎متر می‌باشد. این در حالی است که ابعاد استاندارد پالت آمریکایی و آسیایی 120×100 سانتی‌متر است.

شرکت‌های تولیدکننده پالت نظیر نواچوب ابعاد پالت استاندارد را براساس نیاز شما برای صادرات به کشور مورد نظر سفارش می‌گیرند.

بهترین پالت صادراتی کدام است؟

با توجه به قوانین حمل و نقل کالا می‌توان پالت از جنس پلاستیکی را یکی از بهترین گزینه‌ها دانست. چراکه از استاندارد پالت پلاستیکی ISPM-15 مستثنی می‌باشد. پیشنهاد می‌نماییم بهترین بسته بندی را با کیفیت بسیار بالا برای محصولات خود انتخاب نمایید تا در حین حمل پدر کانتینر آسیب ندیده و در گمرک نیز بتواند تاییدیه های لازمه را دریافت نماید.

قوانین کشورها درباره استاندارد پالت پلاستیکی چگونه است؟

همانطور که اشاره شد کشورهی مختلف قوانین و مقررات خاصی را در صادرات و واردات کالا مشخص کرده‌اند و از همین رو پیش از اقدام باید حتما اطلاعات کافی را درباره قانون کشور درباره استاندارد پالت پلاستیکی و ابعاد پالت استاندارد و ... مقصد بدست آورید تا در گمرک دچار مشکل نشوید.