وبلاگ شرکت تولیدی صنعتی نواچوب

نحوه کسب درآمد از چوب

کسب درآمد از چوب

چوب از دیرباز در زندگی انسان‌ به شکل‌های مختلفی کاربرد داشته و در حال حاضر نیز شاهد کاربرد چوب در صنعت و در زندگی روزمره انسان مدرن هستیم. اگر از دسته افراد با روحیه، خلاق و سرکش هستید، به کارهای فنی علاقه دارید و علاقه چندانی به شغل کارمندی ندارید می‌توانید با نواچوب همراه باشید و با کسب درآمد از چوب آشنا شوید. کار کردن با چوب روح‌تان را صیقل می‌دهد و علاوه بر خلق لوازم جذاب به درآمد نیز دست می‌یابید.

چه کارهایی می‌توان با چوب انجام داد؟

چوب در انواع مختلفی وجود دارد و با آن می‌توان کارهای زیادی از نجاری ساده شامل ساخت میز، چهارپایه، چارچوب، در و پنجره گرفته تا ساخت تجهزیات صنعتی نظیر پالت چوبی انجام داد. اما در ادامه آنچه به شما برای کسب درآمد از چوب معرفی می‌کنیم استفاده از ضایعات چوبی برای ساخت صنایع دستی است. با این کار نه تنها با هزینه کمتری لوازم چوبی تولید می‌کنید بلکه به حفظ محیط زیست و کاهش جنگل زدایی نیز کمک خواهید کرد.

چگونه کسب درآمد از چوب داشته باشیم؟

روش‌های زیادی برای کسب درآمد از چوب در این صنعت بزرگ وجود دارد. تنها کافیست به نیازهای روز مردم توجه کنید و متناسب با مهارت و علاقه خود دست به کار شوید. برخی از این راه‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم:

ساخت وسایل چوبی آشپزخانه

طراحی و ساخت تجهیزات چوبی آشپزخانه این روزها بسیار مورد استقبال می‌باشد. کار خراطی و ساخت وسایل ساده چوبی مثل

تخت کار
قاشق و ملاقه چوبی
کاسه و بشقاب چوبی

و … که مورد آشپزخانه هستند می‌توانند درآمد خوبی برای شما به همراه داشته باشند. تنها کافیست تولید را آغاز کنید و محصولات‌تان را به مردم معرفی کنید. برای فروش می‌توانید با فروشگاه‌های خرده فروشی آنلاین مارکت‌های بزرگ فروش لوازم منزل صحبت کنید و تولیدات چوبی خودتان را در آنجا به فروش برسانید. همچنین با استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانید تبلیغات کنید و بازاریابی محصولات‌تان را انجام دهید.

ساخت وسایل دکوری چوبی

با ساخت وسایل دکوری چوبی نظیر آباژور ، گلدان رومیزی ، زیر لیوانی ، قفسه دیواری ، زیر تلویزیونی، کتابخانه و … می‌توانید به کسب درآمد از چوب بپردازید. تنها کافیست اندکی خلاقیت به خرج دهید. حتی می‌توانید از نمونه‌های مشابه خارجی نیز برای طراحی خود ایده بگیرید.

از آنجایی که امروزه استفاده از مصنوعات چوبی و چوب در دکوراسیون داخلی بیش از قبل خواهان دارد، به راحتی با تولید وسایل خلاقانه می‌توانید افراد زیادی را به سمت ساخته‌های خود جذب کنید و با دریافت سفارش به یک کسب و کار پولساز برسید.

کسب در آمد از چوب با تولید ذغال

ذغال در مهمانی ها و مجالس ایرانی استفاده بسیار زیادی دارد. استفاده زیاد این محصول موجب واردات بی رویه و گسترده ذغال به داخل کشور شده است. اگرچه قسمت کوچکی از بازار در دست تولید کنندگان داخلی است اما هنوز هم جای رشد در این بازار دیده می‌شود. برای شما که به دنبال کسب درآمد از چوب هستید، تولید ذعال می‌تواند شغل درآمدزایی باشد.

با صرف اندکی هزینه و با خرید ضایعات چوب می‌توانید به درآمد بسیار عالی دست یابید. همچنین با گسترش کار می‌توانید ضایعات چوبی را با قیمت ناچیز از کارگاه‌های چوب خریداری کنید و به تولید ذغال مرغوب و با کیفیت بپردازید. سرمایه برای این کار به اندازه تجهیز یک کارگاه کوچک است و حتی می‌توانید به صادرات در این شغل هم فکر کنید.

سرمایه مورد نیاز برای تولیدات چوبی

برای شروع کار با چوب و کسب درآمد از چوب نمی‌توان بطور دقیق سرمایه اولیه را عنوان کرد. زیرا این مورد کاملا به فاز کاری و محصولی که قرار است تولید شود بستگی دارد. برای شروع می‌توانید از ضایعات جنگلی و چوب بری‌ها استفاده کنید تا هزینه مواد اولیه را به حداق برسانید. به علاوه باید هزینه‌ای را برای خرید تجهیزات و مواد اولیه برای شروع کار در نظیر بگیرید.

برای شروع هم می‌توانید از یک فضای کوچک مثل خانه، گوشه انباری یا پارکینگ استفاده کنید و بعد از رسیدن به درآمد فضای کاری‌تان را گسترش دهید .