وبلاگ شرکت تولیدی صنعتی نواچوب

سرمایه گذاری در پالت پلاستیکی برای کمک به محیط زیست

سرمایه گذاری در پالت پلاستیکی

قطعا سرمایه‌گذاری در پالت پلاستیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شرکت‌های حمل و نقل می‌باشد. با استفاده از انواع پالت پلاستیکی می‌توان بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای تمامی تجهیزات را جابجا نمود. باتوجه به ویژگی‌های منحصربفرد باکس پالت پلاستیکی، راه اندازی دستگاه های پالت سازی یک تصمیم استراتژیک حیاتی برای کسب و کار است. طرح توجیهی تولید پالت پلاستیکی به مواردی از قبیل اقتصادی، مدیریتی، تحلیل بازار، جوانب فنی و محیط زیستی می‌پردازد.

در ادامه این مطلب از شرکت نواچوب به شما عزیزان توضیح می‌دهیم که چرا سرمایه‌گذاری در پالت پلاستیکی می‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کرده و انتخابی مناسب باشد.

دلایل سرمایه گذاری در پالت پلاستیکی

روش‌های؛ منبع، تولید، طول عمر، حمل و نقل و قابلیت بازیافت از اصلی‌ترین دلایل برای استفاده از این پالت و سرمایه گذاری در پالت پلاستیکی می‌باشد.

منبع تولید

در تولید انواع پالت چوبی باید حجم وسیعی از درختان را قطع کرد و این خود می‌تواند آسیب‌هایی بسیار جدی به طبیعت وارد کند. اما منبع تولید پالت پلاستیکی تولیدات ساخت بشر و دستگاه های پالت سازی می‌باشد. این محصول بدون هیچ منبع طبیعی است و تمامی منابع بکار رفته در تولید آن نیز توسط بشر تولید می‌شود. در نتیجه به هیچ عنوان اثرات مخرب و زیان باری بر طبیعیت نخواهد گذاشت.

تولید آسان تر

با توجه به جنس اولیه پالت پلاستیکی، این نوع پالت از دوام بسیار بالایی برخوردار است. در تولید انواع این محصول از انرژی خورشید و باد استفاده می‌شود. اما این درحالی است که در تولید نمونه‌های چوبی باید ابتدا درخت‌های قطع شده را به الوار تبدیل نمود. لازم است تا الوارهای تولید شده به مواد شیمیایی آغشته و سپس تبدیل به پالت شوند.

با توجه به عدم قابلیت ضد حساسیت چوب لازم است تا آن را به مواد شیمیایی آغشته نمود. در صورت عدم آغشته شدن این محصول به مواد شیمیایی، طبیعت صدمه‌های بسیاری خواهد دید.

عمر بالای پلاستیک نسبت به چوب

پالت‌های تولید شده از جنس چوب در صورتی که از چوب مرغوب ساخته شوند در نهایت 6 سال عمر خواهند داشت. ممکن است در حین حمل بار شکسته شوند و کار با آنها سبب کاهش طول عمر آنها خواهد شد. در نتیجه هزینه تولید و تهیه این نوع پالت به شدت بالا می باشد. این درحالی است که پالت‌های پلاستیکی قدرت دارند که بیش از 250 بار از آنها استفاده نمایید. دوام و طول عمر بالاترین نسبت به نمونه‌های چوبی دارند و دچار خرابی و شکستگی نخواهند شد.

حمل و نقل

ویژگی دیگر سرمایه گذاری در پالت پلاستیکی برای حفظ محیط زیست قابلیت و کارایی این پالت در حمل و نقل می‌باشد. شما هر روشی که برای ارسال محصولات خود استفاده کنید در فرایند جابجایی دی اکسید کربن تولید می‌شود و این موضوع عامل مهمی در ایجاد مسائل زیست محیطی می‌باشد.

با توجه به سبک و نوع چوب، پالت‌های چوبی در مقایسه با پالت‌های پلاستیکی سنگین‌تر هستند و وزنی در حدود 30 تا 70 پوند (معادل 13.60 تا 31.75 کیلوگرم) دارند. بنابراین مجبور هستید در هربار ارسال کالای کمتری ارسال کنید. این بدان معناست که در نهایت محموله‌های بیشتری ارسال می‌کنید که منجر به تولید CO2 بیشتر می‌شوند. این درحالی است که پالت‌های پلاستیکی :

  • در مدل‌های سبک 3 الی 15 پوند معادل 1.36 الی 6.80 کیلوگرم وزن دارند.
  • در مدل‌های سنگین تقریبا 30 پوند (13.6 kg) وزن دارند.

بنابراین عمده وزن باری که جابجا می‌کنید مربوط به محموله خواهد بود نه از پالت. به این ترتیب شما قادر خواهید بود از هر محموله به بهترین وجه استفاده کنید. زیرا وزن پالت روی کلیت محصول تاثیر زیادی نخواهد داشت. بنابراین میزان محصول بیشتری را با انتشار CO2 کمتر جابجا خواهید کرد.

سرمایه گذاری در پالت پلاستیکی برای بازیافت

گرچه پالت‌های چوبی قابل تجزیه هستند اما عواملی نظیر

  • مکان
  • دما
  • محیط
  • میزان استفاده کاربر از پالت

پالت چوبی برای تجزیه شدن نیاز به 13 سال زمان دارد. اگر دارای پوشش مواد شیمیایی باشد این بازه زمانی بسیار بیشتر خواهد بود. برای تجزیه لازم است تا آنها را در خاک دفن نمود. اما پالت‌های پلاستیکی قادر به بازیافت می‌باشند.  می‌توان آنها را به لیست شرکت های تولید کننده پالت پلاستیکی ارسال و آنها را ذوب کرد تا به محصول جدیدی تبدیل شوند. همچنین از پالت‌های پلاستیکی قدیمی می‌توان محصولات دیگری نیز تولید کرد. بنابراین پالت‌های پلاستیکی به صورت دوست‌دار محیط زیست و سازگار با آن برای سرمایه گذاری در پالت پلاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.