وبلاگ شرکت تولیدی صنعتی نواچوب

چیدمان ورق ام دی اف در انبار ام دی اف

چیدمان ورق ام دی اف در انبار ام دی اف

نحوه چیدمان ورق ام دی اف در انبار ام دی اف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در بحث انبارداری نحوه چیدمان محصولات دارای قوانین مخصوصی است تا بتوان سلامت آن را تضمین نمود. چیدمان ورق ام دی اف در انبار نیز باید به نحوی انجام شود که به هیچ عنوان آسیبی نبیند. در ادامه این مطلب از وب سایت نواچوب به شما عزیزان نحوه صحیح چیدمان ورق MDF در انبار را آموزش داده‌ایم، با ما همراه باشید.

انواع روش قفسه بندی در انبار

چیدمان ورق mdf در هر انباری باید با توجه به معماری آن انجام شود. از طرفی نیز باید توجه خاصی به محصول خود داشته باشد. به هیچ عنوان نمی‌توان همه محصولات را با یک روش انبارداری نمود. به‌طور مثال از روش انبارداری مواد غذایی برای سایر مواد دیگر نمی‌توان استفاده کرد. از انواع روش‌ها برای قفسه بندی انبارهای گوناگون می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کانتی لوور یا بازویی
  • وش بک
  • سنگین درایوین
  • قفسه بندی‌های خود جریان
  • پالت راک
  • قفسه بندی‌های خود راهرو
  • پانل راک
  • قفسه بندی پالت چوبی

چیدمان ورق ام دی اف در انبار ام دی اف چگونه باید باشد؟!

ورق ام دی اف و نئوپان از حساسیت بسیار بالایی برخوردارند. در نتیجه در نگهداری آنها باید به نکات و اصول ویژه‌ای توجه نمود تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود. لازم به ذکر است که برای انبارداری ام دی اف لازم است تا حتما از یک انبار سرپوشیده استفاده نمایید. سرپوشیده بودن انبار کمک می‌نماید تا mdf ها در معرض خطر قرار نگیرند. قرار دادن انواع پالت چوبی روی یکدیگر سبب می‌شود تا در زمان مورد نیاز بتوانید به سادگی محصولات را جابجا نموده و به آنها هیچ آسیبی وارد نشود.

جنس پالت ها در قفسه بندی ورق های MDF

برای چیدمان و قفسه بندی ورقه های ام دی اف در انبار از انواع پالت چوبی، پالت فلزی و پالت پلاستیکی استفاده می‌شود. به دلیل وزن زیاد پالت های MDF اغلب توصیه می‌شود از پالت فلزی برای چیدمان و قفسه بندی این پالت ها استفاده شود، زیرا آلیاژ فلز از مقاومت بالایی برخوردار است و امنیت این کالا بیشتر حفظ می‌شود. اما به دلیل هزینه بالای پالت‌های فلزی و دشواری در جابجایی آنها بیشتر از پالت چوبی و پلاستیکی استفاده می‌شود.

مهم ترین نکات در انبارداری ام دی اف

به منظور چیدمان و قفسه بندی ورق mdf در انبارها لازم است تا شرایط ویژه‌ی زیر را مد نظر قرار دهید:

  • عدم نفوذ رطوبت در محل قرار گرفتن پالت‌ها از نکات مهم در انبارداری MDF است.
  • فاصله داشتن ورق‌ها از زمین که برای اینکار لازم است تا از پالت‌های چوبی و یا چوب‌های تراش به‌صورت 5 تایی کنار هم چیدن آنها استفاده نمایید.
  • از قرار دادن تعداد زیاد پالت‌ها روی هم به شدت باید خودداری نمایید.

چگونه ورق‌های ام دی اف را در انبار بچینیم؟!

  • در مرحله اول پالت چوبی و یا 5 عدد چوب تراش را روی زمین قرار دهید، سپس باید اولین پالت را روی آن بگذارید.
  • برای ایجاد فاصله بین ورق اول و دوم لازم است تا از 5 عدد چوب تراش دیگر استفاده کنید.
  • دقت کنید که بهترین ابعاد برای چوب تراش‌ها 8*8 می‌باشد.
  • این مراحل را برای تمامی ورق‌ها ادامه دهید.

چیدمان دستی ورق‌های MDF

قرار دادن چوب تراش به ابعاد 8 * 8 به منظور نمایش دادن اندازه مشخص فاصله بین دو پالت می‌باشد. اگر بخواهد به صورت دستی فاصله ایجاد کنید باید بعد از قرار گرفتن ورق اول روی پالت از لبه ورق اول به اندازه 20 سانتی‌متر فاصله ایجاد کنید و با استفاده از دو قطعه چوب برای ایجاد فاصله مناسب بین ورق‌ها استفاده کنید. به این ترتیب جابجایی ورق‌های MDF در انبار به سادگی و با بالاترین ایمنی انجام خواهد شد. برای چیدمان ورق‌های ام دی اف در انبارها بهتر است از قفسه‌ها و پالت‌های بسیار محکم و با دوام استفاده شود. استفاده از پالت چوبی و قفسه بندی بازویی موجب می‌شود تا ورق‌های MDF به سادگی روی این قفسه‌ها قرار گیرد و به آسانی توسط لیفتراک جابجا شوند.

اصول نگهداری از ورق‌های ام دی اف در انبار

در ادامه به نکات مهم برای نگهداری از ورق‌های ام دی اف اشاره کرده‌ایم:

  1. در صورتی که از قفسه‌های بازویی برای چیدمان و قفسه بندی ورق های ام دی اف در انبار استفاده می‌کنید، بهتر است در طبقه اول قفسه از پلاستیک فشرده استفاده کنید. با این کار از تاب برداشتن ورق‌ها با گذشت زمان جلوگیری خواهید کرد.
  2. برای حفظ ایمنی و جلوگیری از آسیب دیدن، ورق‌ها را روی سطوح ناهموار قرار ندهید. این کار نه تنها موجب تاب برداشتن ام دی اف‌ها و کاهش کیفیت آنها می‌شود، بلکه احتمال سقوط آنها را نیز افزایش می‌دهد.
  3. در لابه لای ورق‌های MDF از پارافین استفاده کنید. این کار از عرق کردن و آسیب دیدن آنها جلوگیری می‌کند.
  4. هیچگاه ام دی اف را به صورت ایستاده در انبار نگهداری نکنید.
  5. از قرار دادن ورق‌ها به تعداد زیاد روی یکدیگر خودداری کنید. این کار علاوه بر اینکه به محصول آسیب می‌زند، جابجایی آن توسط ماشین های مخصوص را هم دشوار می‌کند.
  6. برای نگهداری، چیدمان و قفسه بندی ورق های ام دی اف در انبار هرگز از مکان‌ها و انبارهای سرباز استفاده نکنید. زیرا نور خورشید و رطوبت موجب آسیب دیدن این محصول می‌شود.