وبلاگ شرکت تولیدی صنعتی نواچوب

آیا پالت دست دوم قابل اعتماد است؟

پالت دست دوم

پالت‌ها یکی از مهم‌تری ابزارها در جابجایی و حمل و نقل کالا می‌باشند و سالیان زیادی است که کاربرد دارند و تا کنون هیچ جانشینی برای آنها ابداع نشده است. در میان انواع پالت تولید و عرضه شده به بازار پالت چوبی یکی از پرکاربردترین انواع پالت و قدیمی‌ترین انواع آن می‌باشد. این پالت‌ها در برابر وزن و فشار از مقاومت بالایی برخوردارند و طول عمر بالایی دارند. از این رو با توجه به این ویژگی پالت دست دوم و کارکرده نیز بکار گرفته می‌شود. باتوجه به افزایش قیمت پالت چوبی، پالت‌های دست دوم به یکی از محبوب‌ترین سازه‌ها تبدیل شده‌اند. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا پالت کارکرده قابل اعتماد است یا خیر؟ این سوالی است که در این مقاله نواچوب به آن پاسخ خواهیم داد.

اعتماد به پالت دست دوم چقدر معقول است؟

کاربردهای پالت‌های چوبی بسیار زیاد است و تقریبا در همه صنایع کاربرد دارد. همین کاربرد گسترده موجب می‌شود افراد برای انجام کارهای نه چندان حرفه‌ای برای خرید پالت کارکرده اقدام کنند. بدون شک هر چیزی عمر مفیدی دارد و پالت چوبی نیز از آن مستثنی نیست. اگر در فکر خرید پالت دست دوم هستید، ابتدا باید مشخص کنید برای چه مدت و انجام چه کاری قصد خرید دارید.

اگر برای انجام کار کوتاه مدت نیاز به استفاده از این سازه مسطح چوبی دارید و خرید انواع نوع برای‌تان مقرون به صرفه نیست، نه تنها می‌توانید با خرید سازه کار کرده تمیز و مرتب کارتان را پیش ببرید، بلکه بعد از پایان کار نیز می‌توانید آنها را به عنوان ضایعات چوبی با قیمت مناسب صنایع تولید کننده پالت بفروشید. اما اگر برای مدت زمان طولانی مثلا 5 سال آینده و همچنین بطور مداوم قصد داریداز پالت استفاده کنید باید به شما بگوییم که خرید پالت نو برای شما به صرفه‌تر و قابل اطمینان‌تر خواهد بود.

بنابراین اگر قصد دارید به هر دلیلی پالت چوبی دست دوم بخرید پش از خرید سعی کنید موارد ظاهری آن را به خوبی بررسی کنید تا پالت دچار شکستگی و مشکلات این چنینی نباشد و در حالت کلی ظاهری سالم داشته باشد. چنانچه ظاهر این سازه چوبی سالم و بدون مشکل باشد بدون نگرانی برای مدت زمان کوتاه می‌توانید کارتان را پیش ببرید.

قیمت پالت کارکرده

برای آنکه ضرر و زیان زیادی برای خرید پالت دست دوم متقبل نشوید بهتر است پیش از خرید قیمت پالت‌های کارکرده را در بازار بررسی کنید. زیرا این سازه‌ها به دلیل دست دوم بودن قسمت مشخصی ندارند و هر فروشنده یا شرکتی قیمت مد نظر خود را اعلام می‌کند. بنابراین با بررسی قیمت پالت‌های کار کرده به سادگی می‌توانید پالت مورد نظرتان را با بهترین قیمت یافته و خریداری نمایید. برای بررسی قیمت این سازه‌های دست دوم راهکارهای زیادی وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها می‌توانید این سازه را بهترین قیمت خریداری کنید.

یکی از این روش‌ها استعلام قیمت به صورت تلفنی می‌باشد. هر شرکتی دارای یک دفتر کار و تعدادی شماره تلفن همراه و ثابت می‌باشد که از طریق تماس و دریافت مشاوره می‌توانید نسبت قیمت این سازه کارکرده اطلاعات کافی بدست آورید.

روش دیگر استعلام قیمت پالت دست دوم می‌تواند مراجعه به سایت فروشنده باشد. برخی از روشندگان دارای وب سایت هستند و مکان فروش سازه کارکرده از طریق وب سایت را فراهم می‌کنند. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت آنها و مقایسه انواع پالت‌های دست دوم  و قیمت آنها مناسب‌ترین مورد را انحاب و خریداری نمایید.

روش سوم مراجعه حضوری و بررسی دقیق پالت‌های دست دوم می‌باشد. در این حالت با اطمینان بیشتری می‌توانید خریدتان را انجام دهید.

چگونه پالت دست دوم را تشخیص دهیم؟

یکی از دشوارترین مراحل خرید سازه‌های چوبی مسطح کارکرد، تشخیص کیفیت و مرغوب بودن آنها می‌باشد. به سختی می‌توانید پالت کارکرده با کیفیت را از بی کیفیت تشخیص دهید. برای این کار بهتری است چند مورد را بررسی کنید:

بررسی جنس چوب

ابتدا باید جنس چوب بکار رفته در ساخت این سازه‌های چوبی را بررسی کنید. جنس چوب بکار رفته در ساخت پالت به میزان زیادی به شما در تشخیص سازه دست دوم با کیفیت کمک می‌کند. برای ساخت پالت‌ها از چوب‌های مختلفی استفاده می‌شود که هرکدام از کیفیت و مقاومت متفاوتی برخوردار هستند. باید سعی کنید سازه کارکرده با بهترین چوب را انتخاب کنید. چوب نراد روسی از ارزان قیمت‌ترین چوب‌ها و چوب بلوط و راش از با کیفیت‌ترین چوب ها هستند که طول عمر و دوامی بسیار زیادی دارند.

بررسی ظاهر پالت دست دوم

شکل ظاهری این سازه می‌تواند به شما در انتخاب سازه با کیفیت کمک زیادی کند. دفرمه شدن، تغییر شکل دادن یا شکستگی در بخش‌های مختلف پالت و همچنین جدا شدن اتصالا و میخ‌ها می‌تواند به شما در تشخیص دادن و متمایز کردن پالت با کیفیت از بی کیفیت کمک زیادی کند.

شما عزیزان می‌توانید انواع پالت دست دوم و نو را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از شرکت نواچوب خریداری نمایید.