وبلاگ شرکت تولیدی صنعتی نواچوب

ساخت کریت چوبی صنعتی

ساخت کریت چوبی صنعتی

کریت چوبی صنعتی از لوازم پرکاربرد در صنایع بزرگ و انبارها می‌باشد که به آن جعبه چوبی یا جعبه پالت نیز می‌گویند. این جعبه‌های صنعتی در انواع فلزی و پلاستیکی و چوبی تولید می‌شوند. اما از آنجایی که ساخت جعبه چوبی صنعتی  در مقایسه با نوع فلزی و پلاستیکی ارزان‌تر است، این جعبه‌ها طرفدارن بیشتری دارند. در ادامه این مطلب از وب سایت نواچوب به نحوه ساخت کریت چوبی با دستگاه‌ها، ماشین آلات مخصوص و ابزار و مواد گوناگون اشاره کرده‌ایم. پالت چوبی کالایی از تخته‌های چوبی متصل بهم است که برای جابجایی انواع کالاها استفاده می‌شود.

کریت چوبی صنعتی یا جعبه پالت چیست؟

پالت چوبی و جعبه پالت با یکدیگر متفاوت هستند. جنس جعبه پالت از چوب خام می‌باشد و برای حمل بارهای سنگین مثل موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • سنگ
  • موزائیک
  • حمل تجهیزات صنعتی و الکترونیکی
  • حمل تجهیزات نانو
  • جهت حمل پمپ های صنعتی
  • جهت حمل وسایل شهربازی
  • و…

مزایای کریت چوبی چیست؟

 این سازه‌ها به دلیل داشتن مزایای زیر کاربردهای بسیاری در صنایع دارند:

  • مقاومت بالا
  • مقاوم در برابر فشار و ضربه
  • و قیمت به صرفه

این سازه توسط لیفتراک قابل حمل است و بدنه آن از چوب خام، ورق چندلایه و ورق ام دی اف می‌باشد.

ابزارهای مورد نیاز برای ساخت باکس چوبی

اغلب برای ساخت کریت چوبی صنعتی از چوب درختان نراد، ساسنا یا یوکا استفاده می‌شود. ابعاد این جعبه‌ها 100 * 120 سانتی‌متر و ارتفاع آن 12 تا 15 سانتی‌متر می‌باشد که کاملا استاندارد است. چوب‌ها در ابعاد استاندارد با استفاده از فارسی بُر، برش می‌خورند. از دیگر ابزاراهای مورد استفاده برای این سازه می‌توان به فارسی بُر، میخ و چکش اشاره کرد.

مراحل ساخت جعبه چوبی صنعتی

برای ساخت کریت چوبی در ابتدا الوارهایی با ضخامت 5 سانتی‌متری با استفاده از اره فلکه به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کنند. سپس سه عدد پایه را با اندازه‌های 5 الی 6 سانتی‌متری برش داده و چوب‌های برش داده را در بالای آنها میخ خواهند کرد. در این مرحله باید تخته‌ها کنارهم قرار گرفته و چسب زده شوند و سپس میخ بزنند. این تخته‌ها مانند نگهدارنده و پایه‌های زیرین عمل می‌کنند. بنابراین به سه عدد تخته نیاز است تا نیروی حاصل از فشار تقسیم گردد. در آخرین مرحله تخته‌ها باید در کنار یکدیگر و به فاصله 3 تا 4 سانتی‌متر چسب و میخ شوند. اگر مابین تخته‌ها، فاصله‌ای ایجاد شد، نگرانی بابت آن نداشته باشید. چراکه امری کاملا عادی است.

نحوه استفاده کریت چوبی صنعتی

قبل از استفاده از صندوق چوبی یا کریت باید جعبه مورد بررسی قرار گرفته تا در صورت خرابی یا وجود نقص در آن، مشکل آن برطرف شود. با بررسی مشکلات جعبه قبل از بسته بندی عایق، جعبه‌ها در برابر ضربه مقاوم شده و محصول درون باکس آسیب نخواهد دید. حتما درون جعبه باید با فوم مخصوصی پوشانده شود تا همچون ضربه‌گیر عمل کرده و مانع خراشیدن سطح وسیله گردد. طراحی جعبه به وزن، شکل هندسی و میزان شکنندگی آن بستگی دارد. برای استفاده از این وسیله بهتر است بدنه جعبه با چند لایه ورق الوار و حداقل ضخامت 9 میلی‌متر پوشانده شود. فاصله بین جعبه و وسلیه با استفاده از فوم پر می‌شود تا وسیله درون جعبه تکان نخورد و آسیب نبیند.

عوامل موثر بر قیمت باکس چوبی

از جمله مواردی هستند که بر قیمت این سازه تاثیر مستقیم دارند عبارتند از:

  • نوع محموله‌ای که توسط این سازه حمل می‌شود.
  • طراحی جعبه که باید متناسب با باکس انجام شود.