وبلاگ شرکت تولیدی صنعتی نواچوب

بسته بندی محصولات مختلف با استفاده از پالت

بسته بندی محصولات

بسته بندی محصولات در همه صنایع، امری مهم و ضروری می‌باشد. چراکه این کار علاوه بر نظم دهی به انبار، حمل و انتقال محصولات را نیز بهبود بخشیده و تسریع می‌کند. بسته بندی توسط وسایل و تجهیزات مختلفی از جمله نایلون، کارتن، کیسه‌های توری، گونی، پالت چوبی، پالت پلاستیکی و جعبه چوبی امکان‌پذیر می‌باشد. در ادامه این مطلب از وب سایت نواچوب قصد داریم به بررسی و مزایای بسته کردن محصولات با استفاده از پالت چوبی بپردازیم.

استفاده از پالت چوبی در بسته بندی محصولات

محصولات در ابعاد کوچک با استفاده از نایلون و کیسه‌های توری، در ابعاد متوسط با استفاده از کارتن و گونی و در ابعاد بزرگ و انتقالات سنگین با استفاده از پالت و جعبه چوبی بسته بندی می‌شوند. پالت چوبی برای بسته بندی محصولات قدمت دیرینه‌ای دارد و برای مرتب و سازماندهی محصولات در ابعاد بزرگ از پالت‌ها و جعبه‌های چوبی استفاده می‌گردد. با استفاده از این محصولات حمل و نقل و جابجایی محصولات آسانتر خواهد شد. در این نوع بسته بندی، کارتن‌های کوچک را با پالت بسته بندی می‌کنند. اما برای افرادی که از حساسیت بالایی برخورددار هستند، آنها را درون باکس چوبی قرار می‌دهند. این نوع باکس‌ها به طور کامل پوشیده هستند و بسیار مقاوم می‌باشند.

مزایای استفاده از پالت در بسته بندی کالا

امروزه استفاده از پالت‌های چوبی در بسته بندی محصولات بسیار رایج شده است. زیرا این پالت‌ها نسبتا ارزان قیمت هستند و برای تولید کننده مقرون به صرفه می‌باشند. همچنین وزن کمی دارند و به سادگی توسط جک پالت، لیفتراک و غیره قابل بلند شدن و جابجایی هستند.

از آنجایی که بیشتر کارخانه‌ها، محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند و به دلیل اینکه امکان برگشت بسته بندی وجود ندارد از پالت‌ها استفاده می‌شود. چراکه قیمت پالت‌ها در مقایسه با موارد دیگر بسیار کمتر است. همچنین در صورتی که از آنها به صورت اصولی نگهداری شود، طول عمر بالایی خواهند داشت. از این رو استفاده از این سازه‌ها در ابعاد بزرگ بسیار مناسب و کارآمد می‌باشد.

از دیگر مزایای استفاده از پالت در جابجایی و حمل و نقل و بسته بندی کالاها می‌توان به جلوگیری از دفرمه شدن و احتمال ضربه‌ به کالاها در هنگام جابجایی و بارگیری اشاره کرد. لازم به ذکر است محصولات بعد از قرار گیری روی این سازه‌های چوبی برای اطمینان بیشتر با تسمه یا انواع شیرینگ محکم بسته می‌شوند.

بسته بندی ایمن به خارج از کشور

صادرات کالا به خارج از کشور نیاز به یک بسته بندی عالی و قابل اطمینان دارد. چراکه محصولات باید بدون آسیب و به سلامت به مقصد برسند. به همین دلیل معمولا برای صادرات از کارتن‌های مناسب استفاده می‌شود.

برای حمل توسط کانتینر نیز بسته‌ها و کارتن‌ها باید روی باکس چوبی صادراتی یا پالت چوبی یورو قرار گیرند. در صورتی که محصولات بدون پالت در کف کانتینر بارگیری شوند، احتمال آسیب‌های جانبی برای آنها وجود دارد. چراکه ممکن است محصولات بر اثر تغییرات شرایط آب و هوایی و یا رطوبت حاصل از سردخانه آسیب ببینند و له شوند.

چنانچه برای صادرات محصولات و تولیدات خود نیازمند سازه‌های چوبی با کیفیت و مقرون به صرفه هستید، می توانید با نواچوب در تماس باشید و بهترین انواع پالت‌ها و جعبه‌های چوبی را با بهترین و مناسب‌ترین قیمت سفارش دهید.