وبلاگ شرکت تولیدی صنعتی نواچوب

استاندراد پالت پلاستیکی برای صادرات چیست؟

استاندارد پالت پلاستیکی

برای صادرات محصول و حمل و نقل آنها از پالت استفاده می‌شود. استاندارد پالت پلاستیکی باید حتما رعایت شود تا بتواند مورد استفاده قرار گیرد. این استانداردها در صادرات محصولات از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار می‌باشند. چراکه محصول باید از گمرک رد شده و استانداردهای بین المللی را باید داشته باشد. در گمرکات کشورهای مختلف این حساسیت برای محصولاتی مانند مواد غذایی، دارویی و بهداشتی با توجه به اهمیت آنها بیشتر می‌شود.

اگر قصد صادرات محصولاتتان را دارید، الزاما باید به فکر بسته بندی صحیح آن نیز باشید. یکی از روش‌های مناسب برای بسته بندی کالاها، استفاده از پالت پلاستیکی است. در ادامه این مطلب به استانداردهای لازم برای تولید این نوع از پالت‌ها پرداخته‌ایم. تا بتوانید آشنایی کامل و دقیقی با آن داشته باشید.

کنوانسیون IPPC

IPPC استاندارد ISPM-15 را که به استاندراد پالت صادراتی معروف است را تدوین نموده است. IPPC کنوانسیون بین المللی است که از سال 1951 از محصولات گیاهی محافظت می‌نماید. سازمان غذا و دارو نیز موظف است تا برحسن اجرای آن کنترل‌های لازم را انجام دهد. از اصلی‌ترین اهداف این معاهده می‌توان به جلوگیری از آسیب دیدگی مزارع سایر کشورها به واسطه از بین رفتن آفات و بیماری‌ها است.

استاندارد ISPM-15

به جز محموله‌های ارسالی به ایالات متحده کانادا، تمامی محموله‌ها الزاما باید ویژگی‌های مد نظر استاندارد ISPM-15 را داشته باشند. این استانداردها بیشتر شامل حال انواع پالت چوبی می‌شوند. این استاندارد با هدف جلوگیری از رشد کپک، آفات و میکروب‌هاست و به همین دلیل پالت‌های پلاستیکی به دلیل ماهیت خود از آن مستنصنی می‌باشند. چراکه این نوع پالت، انتقال دهنده میکروب‌ها و بیماری‌ها نیست.

در این استاندارد، پالت‌های چوبی در دمای 56 درجه به مدت 30 دقیقه حرارت می‌بینند تا تمامی آفات موجود در آنها از بین رود. لازم به ذکر است که خیلی از تولیدکنندگان پالت، برای ضد عفونی آنها از بخار نیز استفاده می‌نمایند. بدین صورت که پالت را تحت بخار قرار می‌دهند. تا آفات آنها از بین رود.

ابعاد استاندارد پالت ها

در استاندارد جهانی، ابعاد دقیقی برای پالت‌ها اعلام نشده است، اما برای ارسال محموله به آسیا باید با ابعاد 120×100 سانتی‌متر باشند و اندازه مورد نظر در استاندارد اروپا نیز 80×120 سانتی‌‎متر است.

بهترین پالت صادراتی کدام است؟

با توجه به قوانین حمل و نقل کالا می‌توان پالت پلاستیکی را یکی از بهترین گزینه‌ها دانست. چراکه از قانون ISPM-15 مستثنی می‌باشد. پیشنهاد می‌نماییم بهترین بسته بندی را با کیفیت بسیار بالا برای محصولات خود انتخاب نمایید تا در حین حمل پدر کانتینر آسیب ندیده و در گمرک نیز بتواند تاییدیه های لازمه را دریافت نماید.